Programozó verseny felsőoktatási intézmények hallgatóinak
Mutasd meg mire vagy képes!
A nyílt forráskód a szenvedélyed?
Kíváncsi vagy, mit érhetsz el tudásoddal?
Büszke lennél arra, ha alkalmazásod sok százezren használnák a mindennapokban?
Nevezz a „Kódolj határok nélkül!” országos felsőoktatási programozó versenyre ÉS NYERJ!
Mi a verseny menete?
2021. február 1-jén tesszük közzé előre definiált témában, azt a közigazgatás számára megoldandó problémát, melyet nyílt forráskódú fejlesztés segítségével, projektmunka keretében kell orvosolni.
A verseny weboldalán folyamatosan megtalálható lesz minden aktuális információ. A regisztrált csapatok részére az időszerű tudnivalókról hírlevelek formájában is tájékoztatást nyújtunk.
Az elkészült pályaművek benyújtására 2021. április 23. 14:00-ig lesz lehetősége a fejlesztő csapatoknak.
A beérkezett megoldások közül, az öt legjobbnak ítélt pályaművet, személyesen mutathatják be a pályázók a szakmai zsűrinek 2021. május 18-án.
A versenyen egy előre ismertetendő feladatot kell megoldani. A komplex probléma megoldása kreativitást és csapatmunkát igényel. A feladat Open Source operációs rendszeren, tetszőleges nyílt forráskódú programozási nyelven megoldható.
Fontos tudnivalók
Kérjük figyelmesen olvasd el az alábbi információkat!
A verseny menete
2021. február 1-jén tesszük közzé előre definiált témában, azt a közigazgatás számára megoldandó problémát, melyet nyílt forráskódú fejlesztés segítségével, projektmunka keretében kell orvosolni.
A verseny weboldalán folyamatosan megtalálható lesz minden aktuális információ. A regisztrált csapatok részére az időszerű tudnivalókról hírlevelek formájában is tájékoztatást nyújtunk.
Az elkészült pályaművek benyújtására 2021. április 23. 14:00-ig lesz lehetősége a fejlesztő csapatoknak.
A beérkezett megoldások közül, az öt legjobbnak ítélt pályaművet, személyesen mutathatják be a pályázók a szakmai zsűrinek 2021. május 18-án.
A versenyen egy előre ismertetendő feladatot kell megoldani. A komplex probléma megoldása kreativitást és csapatmunkát igényel. A feladat Open Source operációs rendszeren, tetszőleges nyílt forráskódú programozási nyelven megoldható.
Alkalmazandó szabályok:
- A csapatok projektmunka szerű munkamódszerrel dolgoznak a feladat végrehajtására kiadott idősávon belül, a saját maguk által elkészített fejlesztőkörnyezetben. Az elkészített pályaműveket futtatható formában küldik meg határidőre a kért határidőre és címre. A kiválasztott 5 pályamű részletesebb bemutatását lehetővé tevő létesítési feladatokat a helyszínen a hallgatóknak kell megoldani, az ott kínált körülmények között.
- A csapatok a verseny ideje alatt bármilyen nyílt forráskódú ismeretek elsajátítását segítő tudásmegosztó oldalt használhatnak.
- A feladat megoldása során felhasználhatók, saját megoldásba integrálhatók a világban már létező szabad forráskódú kész megoldások. Nem építhetőek be azonban zárt, letölthető, futtatható (exe) programok. Kérdéses esetekben a szervezők döntenek.
- A feladat kihirdetése után tilos a kommunikáció a csapatok között. A csapatok külső emberi segítséget nem vehetnek igénybe!
- Tilos a közösségi oldalakra történő posztolás, fórumüzenet írása.
- Tiltott eszközök használata a versenyből való kizárást eredményezi.
- Az elkészült munkáról, az öt legjobbnak ítélt csapat, csapatonként 15 perces előadásban (megoldás ismertetése) kell meggyőzze a szakmai zsűrit. A zsűri a bemutatók és a kiértékelt megoldások forráskód minősége alapján hozza meg a végső döntését.
- A csapatok által kifejlesztett megoldás védelme a csapat feladata. Az IT biztonsági ajánlások figyelembevétele a későbbi felhasználhatóság miatt kiemelten fontos.
Nevezési feltételek
A versenyre felsőoktatási intézmények nappali tagozatos hallgatóiból álló, elsősorban 3 fős csapatok nevezését várjuk. 2 fős csapatok nevezését is elfogadjuk, azonban minden csapat, létszámtól függetlenül azonos elbírálás alá esik a verseny során. Csapattag az lehet, aki a felsőoktatási intézménnyel nappali tagozatos tanulói jogviszonyban áll. Egy csapat csapattagjai csak ugyanazon felsőoktatási intézmény tanulói lehetnek. Egy felsőoktatási intézményből több csapat is nevezhet. Egy hallgató csak egy csapatnak lehet tagja. A nevezéshez minden csapat mellett a felsőoktatási intézmény részéről egy felkészítő tanár megnevezése is szükséges. Egy oktató egy csapat mellett vehet részt a versenyben.
Mi szükséges a nevezéshez?
Nevezési határidő 2021. január 29.
Nevezni csak a verseny.nisz.hu weboldalon található online nevezési felületen lehet. Nevezési díj nincs.
A nevezéssel a csapatok tudomásul veszik azt, hogy az eredményhirdetés eseményei médianyilvánosság előtt fognak zajlani. A nevezés sikerességéről a csapatok a nevezésnél megadott email címre visszaigazoló emailt kapnak.
A verseny fordulói
Az elkészült pályaművek benyújtásának határideje: 2021. április 23. 14:00
A bemutató időpontja a szakmai zsűri előtt: 2021. május 18.
Az eredményhirdetés időpontja: 2021. június 1.
Milyen díjakat nyerhetsz?
A döntőbe jutó legjobb 5 csapat tagjai és felkészítő tanáraik is díjazásban részesülnek.
ASUS ProArt StudioBook Pro Notebook
- A nyereményben a csapat valamennyi tagja részesül.
Samsung Galaxy Z Fold2 5G DUAL SIM 256GB Mobiltelefon
- A nyereményben a csapat valamennyi tagja részesül.
HP Spectre x360 Notebook
- A nyereményben a csapat valamennyi tagja részesül.